بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت

بهترین شرکت های ارائه دهنده اینترنت

اینترنت یکی از ضروری‌ترین ابزارهای مورد نیاز در دنیای پیشرفته و در حال تغییر امروز است. از خریدهای آنلاین گرفته تا ارتباط با دوستان و خانواده، از تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها، تا کار در محیط‌های حرفه‌ای، همه و همه به اینترنت وابسته شده است. در این میان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت نقش بسیار مهمی در ارائه اینترنت باکیفیت و قابل اعتماد ایفاء می‌کنند. در این مقاله، به بررسی بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت و بررسی نقاط قوت و ضعف آن‌ها خواهیم پرداخت و امیدواریم این مقاله بتواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. ممنون می‌شویم تا انتها با پنزا همراه باشید.

شرکت ارائه‌دهنده اینترنت یا ISP چیست؟

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت یا ISP (Internet Service Provider)، سازمان‌هایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا به اینترنت دسترسی پیدا کنند. ISPها می‌توانند در اندازه‌ها و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند متفاوت باشند. برخی از آن‌ها ممکن است فقط خدمات اینترنت پایه را فراهم کنند، در حالی‌که برخی دیگر ممکن است خدمات پیشرفته‌تری مانند تلویزیون اینترنتی (IPTV)، تلفن اینترنتی (VOIP)، وب‌هاستینگ و خدمات ابری را ارائه دهند.

ISPها معمولا از طریق تکنولوژی‌های مختلفی با کاربران خود ارتباط برقرار می‌کنند از جمله DSL (خطوط اشتراک دیجیتال)، کابل، فیبر نوری، وایرلس، سیم‌کارت موبایل و حتی ماهواره. هر یک از این تکنولوژی‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و ممکن است بسته به نیازها و شرایط خاصی برای کاربر مناسب باشند.

ISPها می‌توانند در میزان سرعت اینترنتی که ارائه می‌دهند، متفاوت باشند. برخی از ISPها ممکن است پهنای باند و سرعت دانلود/آپلود بالایی را ارائه دهند، در حالی‌که برخی دیگر ممکن است سرعت‌های پایین‌تر را فراهم آورند. این موضوع نیز به نوع تکنولوژی ارتباطی که ISP استفاده می‌کند، هم‌چنین به سرمایه‌گذاری ISP در زیر ساخت‌های شبکه، بستگی دارد.

انتخاب یک ISP مناسب، بستگی به نیازها و اولویت‌های خاص هر کاربر دارد. برخی کاربران سرعت بالا را در اولویت قرار می‌دهند در حالی‌که برای بعضی دیگر، ممکن است قیمت، پشتیبانی از مشتری یا خدمات اضافی مهم باشد.

isp یا شرکت های ارائه دهنده اینترنت چیست؟

لیست بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت

شرکت‌های زیر، بهترین شرکت‌های اینترنت در ایران هستند که در ادامه این مطلب با هر کدام از آن‌ها جداگانه آشنا خواهیم شد. به‌دلیل تنوع سرعت و حجم ارائه‌شده در سرویس‌های اینترنتی، هم‌چنین تفاوت قیمتی و کیفیت ارائه خدمات شرکت‌های اینترنت در شهر یا مناطق مختلف، شناسایی بهترین اینترنت در ایران کار بسیار دشواری است؛ اما این لیست می‌تواند به شما کمک کند تا یک انتخاب مناسب داشته باشید.

  • مخابرات ایران
  • شاتل
  • آسیاتک
  • پارس آنلاین
  • های وب
  • صبانت
  • پیشگامان
  • رهام داتک
  • فن آوا
  • حلما گستر
  • دیده‌بان نت

مخابرات

شرکت مخابرات ایران یا به اختصار TCI، نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور مخابرات در ایران است. این شرکت در سال 1350 خورشیدی با سرمایه 5 میلیارد ریال ایران بنیان‌گذاری شد. TCI خدمات متنوعی را در زمینه تلفن ثابت، DSL و داده، برای همه مشتریان خانگی و تجاری در سراسر کشور، ارائه می‌دهد.

شرکت مخابرات ایران، با نماد سهامی اخابر، خدمات متنوعی از جمله تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت ADSL، VDSL و خدمات اینترنت فیبر نوری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این شرکت داراری 31 منطقه مخابراتی استانی در سراسر کشور است و خدمات خود را به‌صورت گسترده‌ای ارائه می‌دهد.

در سال 1388، با اجرای اصل 44 قانون اساسی، بخشی از سهام شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی واگذار شد و در بورس تهران عرضه گردید. این شرکت دارای شرکت‌های وابسته‌ای مانند همراه اول و شرکت ارتباطات سیار ایران است که در زمینه تلفن همراه فعالیت می‌کنند.

با توجه به پیشینه طولانی و تجربه گسترده در ارائه خدمات مخابراتی، شرکت مخابرات ایران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت در ایران شناخته می‌شود. این شرکت با استفاده از زیرساخت‌های مدرن و به‌روز، توانسته است پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران در سراسر کشور باشد.

اینترنت مخابرات

شرکت مخابرات ایران به چند دلیل مهم، به‌عنوان بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت شناخته شده است که عبارتند از:

  • پوشش گسترده
  • خدمات متنوع
  • تجربه و پیشینه
  • توانمندی‌های فنی
  • قیمت مناسب

شاتل

شاتل یکی از شرکت‌های خصوصی اینترنت و اپراتور ارتباطات ثابت در ایران است که فعالیت خود را از سال 1381 آغاز نموده و با بیش از 1200 نفر نیروی انسانی متخصص، با گسترش دامنه توزیع خدمات خود در استان‌های مختلف از طریق نزدیک به 400 دفتر نمایندگی، یک هزار عامل فروش و بیش از 1600 نفر نیروی انسانی، توانسته سراسر کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.

از جمله ویژگی‌هایی که باعث شده تا شاتل به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت شناخته شود عبارت است از:

  • شاتل دارنده بزرگ‌ترین و قابل اتکاترین زیرساخت‌ها و بسترهای ارائه خدمات اینترنتی در بخش خصوصی کشور است.
  • شرکت خصوصی اینترت شاتل، توانسته است سراسر کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.
  • خدمات متنوعی از جمله اینترنت پرسرعت ADSL2+, VDSL2, PTM,)موبایل دیتا(، تلفن همراه بر روی سیم‌کارت‌های شاتل موبایل (4G, 4.5G)، VoD (با نام تجاری نماوا)، تلفن شاتل در قالب تلفن ثابت، مکالمه تلفن بین‌المللی (صدا روی پروتکل اینترنت)، VoIP اینترنت پهن باند (Broadband) به‌صورت پهنای باند بی‌سیم (Wireless Bandwidth) و از طریق سیم مسی (DSL)، راهکارهای خاص برقراری ارتباطات نقطه به نقطه یا شبکه خصوصی مجازی (VPN) سازمان‌ها، و میزبانی سرور (C0-Location)، توسط شرکت شاتل ارائه می‌شود.
  • شاتل فعالیت‌هایی را فراسوی کسب‌وکار و بر اساس رسالت اجتماعی خود انجام داده است.

اینترنت شاتل

آسیاتک

شرکت آسیاتک در سال 1382 تأسیس شده و خدمات اینترنت پرسرعت +TD-LTE, VDSL و ADSL2 را در ایران ارائه می‌دهد. شرکت آسیاتک خدمات متنوعی را که شامل اینترنت بدون نیاز به خط تلفن ثابت، پهنای باند بسیار بالا، ارائه مودم با قابلیت جابه‌جایی و امکان دریافت سرویس در تمامی مناطق تحت پوشش در سراسر کشور است را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، آسیاتک سرویس مناسب کاربران حرفه‌ای اینترنت (نظیر گیمرها و استریمرها) را نیز فراهم می‌آورد.

تعیین بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران، کار دشواری است؛ زیرا بستگی به عوامل مختلفی مانند محل زندگی کاربر، نیازهای اینترنتی و سایر عوامل دارد. با این حال، برخی از منابع، آسیاتک را به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران معرفی کرده‌اند. این شرکت با ارائه خدمات متنوع و باکیفیت، به‌عنوان یکی از اپراتورهای برتر در این زمینه شناخته شده است.

اینترنت آسیاتک

پارس آنلاین

شرکت پارس آنلاین در سال 1999 میلادی تأسیس شد. این شرکت بزرگ‌ترین مجموعه بخش خصوصی است که به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت و برقراری ارتباط با شبکه‌های محلی و جهانی در ایران، شناخته شده است.

پارس آنلاین با بهره‌گیری از نیروهای کارآمد و متخصص خود و با ایجاد بزرگ‌ترین شبکه دسترسی به آخرین ابزارهای ارتباطی و اینترنتی، خدمات متنوع، کارساز و مؤثری را برای تمامی کاربران در سطح کشور فراهم ساخته است.

با توجه به نظرسنجی‌ها، پارس آنلاین یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در ایران است. این شرکت در ارائه خدمات اینترنتی به کاربران تجاری نیز رتبه بالایی دارد؛ اما باید توجه داشت که انتخاب بهترین ارائه‌دهنده خدمات اینترنت بستگی به عوامل مختلفی مانند میزان مصرف اینترنت، محل زندگی و نیازهای خاص کاربر دارد.

اینترنت پارس آنلاین

های وب

شرکت های وب یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ارائه خدمات اینترنت در ایران است که سرویس‌های متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. برخی از این خدمات عبارتند از:

  • ارائه اینترنت 4G در روستاها
  • رادیو ترانک عمومی
  • ADSL با قیمت‌های بسیار مناسب
  • سنجش سرعت
  • پشتیبانی عالی
  • خدمات سازمانی خاص
  • سرویس‌های +ADSL2
  • سرویس‌های 4G
  • سرویس آذرخش بر بستر فیبر نوری
  • سرویس های وب در سراسر کشور دفاتر استانی دارد.

اینترنت های وب

صبانت

شرکت صبانت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در ایران است. این شرکت در سال 1382 آغاز به‌ کار کرد و در نخستین مرحله با دریافت پروانه PAP (نقاط دسترسی انتهایی) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدام به ایجاد بستری برای ارائه کلیه خدمات باند پهن (Broadband) در سراسر کشور نمود.

صبانت برای نخستین بار در ایران از فن‌آوری ADSL به‌منظور برقراری ارتباط پرسرعت میان تهران و دیگر شهرستان‌ها بهره گرفت و در مدت زمان کوتاهی تقریبا سراسر ایران را پوشش داد. این شرکت یکی از باسابقه‌ترین و پیشروترین اپراتورهای ثابت در کشور به‌شمار می‌آید.

صبانت خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد که از جمله آن می‌توان به اینترنت پرسرعت +ADSL2 خانگی و سازمانی، اینترنت وایرلس-بی‌سیم، پهنای باند حجمی و نامحدود در سراسر کشور اشاره نمود.

با توجه به این‌که صبانت یکی از شرکت‌های برتر در زمینه ارائه خدمات اینترنتی در ایران است می‌توان گفت که عوامل مختلفی در تشخیص آن به‌عنوان یکی از بهترین‌ها نقش دارد. این عوامل می‌توانند شامل کیفیت خدمات، پوشش گسترده، سرعت بالا، پشتیبانی قوی و قیمت مناسب باشند.

اینترنت صبانت

پیشگامان

شرکت پیشگامان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران است. این شرکت با هدف مکانیزه کردن فرایندهای سازمانی و استفاده از راه حل‌های فناوری در کسب‌وکارهای ایرانی، ایجاد شده است. پیشگامان با ارائه راهکارهای هوشمند نرم‌افزاری، به کسب‌وکارها در اندازه‌های مختلف (شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، متوسط و کوچک) و در صنایع گوناگون، همواره همراه در پیشبرد و توسعه سریع‌تر کسب‌وکارشان است.

پیشگامان ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنت پرسرعت TDLTE و ADSL و راهکارهای سازمانی در سراسر کشور با پشتیبانی 24*7 است.

اینترنت پیشگامان

رهام داتک

رهام داتک یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان اینترنت پرسرعت در ایران است. این شرکت در سال 1371 تحت عنوان یک شرکت کامپیوتری به ثبت رسید و فعالیت خود را در زمینه نرم‌افزار و شبکه‌های ارتباطی آغاز نمود.

رهام داتک سرویس‌های ADSL خود را در بیش از 80 شهر با کم‌ترین قیمت ارائه می‌کند. این شرکت سرویس پهنای باند اختصاصی را برای سازمان‌ها و شرکت‌ها و دسته‌ای از کاربران که با مشکلات و محدودیت‌های اینترنت اشتراکی مواجه‌اند، فراهم می‌کند.

رهام داتک با هدف افزایش سهم بازار و توسعه شبکه ارائه خدمات در سطح کشور، و ارائه خدماتی از قبیل اینترنت خانگی و تجاری، پهنای باند اختصاصی، اینترنت عمومی و …، در استان‌های مختلف نمایندگی فعال می‌پذیرد. به‌دلیل توانایی در ارائه خدمات متنوع و باکیفیت، رهام داتک به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران شناخته شده است.

شرکت اینتزنت رهام داتک

فن آوا

شرکت گروه فن آوا یکی از جامع‌ترین هلدینگ‌های صنعت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در ایران است. این شرکت در 4 حوزه کسب‌وکاری مشغول به فعالیت است که عبارتند از:

  1. پرداخت الکترونیک: پرداخت مبتنی بر پایانه‌های فروشگاهی، موبایلی، اینترنتی و پرداخت‌های نوین، تولید و تعمیر انواع سخت‌افزارهای این حوزه.
  2. ارتباطات: خرده‌فروشی داده، زیرساخت ارتباطی اختصاصی، ارتباطات ماهواره‌ای، ارتباطات روستایی، خدمات مرکز داده و محتوا.
  3. فنی و مهندسی: ساخت و تولید تجهیزات فاوا، بازرگانی تجهیزات فاوا، نگهداری و پشتیبانی تجهیزات فاوا، خدمات مرکز تماس، پیمانکاری عمومی فاوا.
  4. نرم‌افزار: هوش تجاری و آنالیز داده، طراحی و تولید نرم‌افزار سازمانی (عمومی/تخصصی)، نرم‌افزار موبایلی، خدمات امنیت.

شرکت داده‌پردازی فن آوا، یکی از شرکت‌های تحت پوشش گروه فن‌آوا، از سال 1382 فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات انتقال دیتا و ارائه خدمات جانبی آن آغاز کرده است. این شرکت دارنده پروانه ارائه ارتباطات ثابت (FCP) در سطح کشور است.

به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، فن آوا خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد که از جمله آن می‌توان از اینترنت پرسرعت برای استفاده از محتوای آنلاین، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، دانلود فیلم و موسیقی، بازی و استریم، وب‌گردی و خدمات خاص برای مشتریان جدید، نام برد.

اینترنت فن آوا

حلما گستر

شرکت حلما گستر خاورمیانه (عصر تلکام) یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ارائه خدمات اینترنت است. این شرکت در سال 1382 تأسیس شد. شرکت حلما گستر خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد که شامل ADSL2، فروشگاه کندو کیوسک برگ، Smart Network و … می‌شود. این شرکت با ایجاد فرصت برای کاربران، امکان اتصال باکیفیت به اینترنت و دنیای دیجیتال را با سرعتی بسیار مطلوب فراهم می‌کند.

دیده‌بان نت

شرکت دیده‌بان نت یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در ایران است. این شرکت با بیش از دو دهه سابقه فعالیت و بیش از 200 نفر پرسنل کاری، به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در این حوزه شناخته می‌شود.

دیده‌بان نت خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  • ADSL2: با استفاده از تکنولوژی DSL و با بهره‌گیری از سیم‌های مسی معمولی خطوط تلفن، امکان استفاده از اینترنت پرسرعت و ارزان را برای کاربران فراهم می‌کند.
  • VDSL: سرعت اینترنت VDSL به مراتب بیش‌تر از ADSL است و تا 60 مگابیت بر ثانیه نیز می‌رسد. سرعت آپلود خطوط VDSL تقریبا 10 برابر خطوط ADSL است و به 16 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.
  • TD-LTE: ارائه اینترنت پرسرعت با قابلیت جابه‌جایی در تمامی مناطق تحت پوشش سراسر کشور با استفاده از سیم‌کارت و مودم سیم‌کارتی.
  • اینترنت رادیویی: بدون نیاز به خط تلفن ثابت مناسب کاربران حرفه‌ای اینترنت (نظیر گیمرها و استریمرها) با سرعت آپلود و دانلود و پایداری بسیار بالا.
  • VoIP: تلفن VoIP یا Voice over Internet Protocol، به تماس‌گیرندگان امکان برقراری و دریافت تماس تلفنی از طریق اینترنت را می‌دهد.
  • در سال 1389، دیده‌بان نت با هدف ورود به حوزه خدمات پرداخت آنلاین، با دریافت نمایندگی شرکا آسان پرداخت (آپ) و با تکیه بر زیرساخت موجود در بخش خدمات اینترنت، توانست خدمات پایانه‌های فروشگاهی را نیز به سبد خدمات خود افزوده و همواره یکی از برترین نمایندگان آپ در سطح کشور محسوب می‌گردد.

به‌دلیل ارائه خدمات متنوع و باکیفیت، دیده‌بان نت، به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران شناخته شده است.

دیده بان نت

سخن نهایی

در این مقاله، پنزا بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ایران را معرفی نمود تا بتوانید با استفاده از این راهنما، و با توجه به نیازها و شرایط خاص منطقه و محل زندگی، بهترین شرکت را برای تأمین اینترنت مورد نیاز خود انتخاب و بهره کافی را از خدمات آن ببرید.

به‌دلیل تنوع سرعت و حجم ارائه‌شده در سرویس‌های اینترنتی، تفاوت قیمتی و کیفیت ارائه خدمات شرکت‌های اینترنتی در شهر یا مناطق مختلف، شناسایی بهترین اینترنت در ایران کار بسیار دشواری است؛ اما با توجه به نیازها و شرایط خود می‌توانید از بین این شرکت‌ها، یکی را انتخاب کنید.

امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد. خوش‌حال می‌شویم با ثبت نظرات و تجربیات خود، ما را در ارائه مطالبی جامع‌تر همراهی کنید

 

پست های بیشتر :

اپل ویژن پرو

بررسی اپل ویژن پرو

اپل ویژن پرو، به‌عنوان یک نوآوری بی‌نظیر در عرصه واقعیت ترکیبی، مرزهای تجربه دیجیتالی را به چالش کشیده است. این

مودم همراه 4G نزتک مدل 99DX

چیپ پردازنده قدرتمند MediaTek پشتیبانی از اپراتورهای همراه اول، رایتل، ایرانسل و شاتل 4 آنتن خارجی برای بالاترین قدرت آنتن‌دهی نمایشگر LCD نسبتا بزرگ، رنگی و باکیفیت ظرفیت باطری 3000 میلی‌آمپر ساعت دارای شارژر مخصوص برای اتصال مستقیم به برق شهری

برای اطلاع از قیمت وارد شوید

مودم همراه 4G نزتک مدل 77C

پشتیبانی از شبکه های (LTE 3G-4G) پشتیبانی از اپراتورهای همراه اول، رایتل، ایرانسل و شاتل قابلیت اتصال 10 کاربر به صورت همزمان ارسال و دریافت پیام کوتاه پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 32 گیگابایت همراه با تبدیل سیم کارت برای اطلاع از قیمت وارد شوید

مودم همراه 4G نزتک مدل 99B

دارای چیپ پردازنده قدرتمند MediaTek پشتیبانی از اپراتورهای همراه اول، رایتل، ایرانسل و شاتل امکان استفاده از دستگاه به عنوان Power Bank ظرفیت باطری 6000 میلی‌آمپر ساعت برای خرید و اطلاع از قیمت وارد شوید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.