فریب تبلیغات مودم 5جی را نخوریم! تفاوت 5G با 5GhZ ؟

تفاوت 5g و 5Ghz

بهترین راه برای خرید مودم 5ghz چگونه است ؟ آیا مودم 5ghz واقعا سرعت بهتری دارد ؟ و با مودم 5G یک چیز هستند؟ فناوری با سرعت خارق العاده ای در حال حرکت است ، همیشه روشهای جدیدی برای انجام کارها وجود دارد و فناوری و ارتباطات جدید دائماً به بازار می آیند. اگر به اصطلاحات “5G” و “مودم 5Ghz” برخورد کرده اید ، تعجب می کنید که آنها چیست و آیا همان چیزهایی هستند که برای تمام اطلاعات مورد نیاز شما خوانده شده است.


بهترین مودم جیبی کدام است ؟وای فای 5ghz


 

5G و 5Ghz یکسان نیستند!

 5G و 5Ghz در واقع دو چیز کاملاً متفاوت هستند. 5 گیگاهرتز فرکانسی است که توسط برخی از سیستم های WIFI و 5G استفاده می شود ، به معنی نسل پنجم است.

مخصوصا وقتی بسیاری از روترها وای فای 5Ghz خود را به عنوان “5G” نمایش می دهند ، گیج کننده تر هم می شود.

این ممکن است در پخش SSID یا در یک چراغ LED در روتر باشد. در هر صورت این امر می تواند برای افرادی که با اصطلاحات و فنآوری آشنا نیستند بسیار گیج کننده باشد.

5 گیگاهرتز چیست؟

درک معنای هرتز و پیشوند “giga” برای درک معنی 5 گیگاهرتز کمک می کند. امواج رادیویی از طریق هوا به طور مداوم از یک بار منفی به یک بار مثبت می چرخند و دوباره برمی گردند. به این موج، سینوسی یا موج سینوسی گفته می شود و بیشتر در جریان متناوب (AC) شناخته می شود که برای برق شبکه استفاده می شود.

مقدار دفعاتی که موج سینوسی این فرایند را در ثانیه تکمیل می کند به هرتز (هرتز) ارجاع داده می شود که به معنای چرخه در ثانیه است.

بعد به پیشوند “giga” می رسیم ، “giga” به معنای یک میلیارد یا 10 به توان 9 است. این بدان معنی است که گیگا هرتز (Ghz) به معنای یک میلیارد چرخه در ثانیه و 5 گیگاهرتز برابر 5 میلیارد هرتز است.

برای مراجعه شما به WIFI ، تلویزیون هوایی ، ماهواره ای و مخابراتی نیز آشنایی با پیشوندهای “مگا” و “کیلو” نیز مفید است زیرا این موارد معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند و به آنها اشاره می شود.

کیلو به معنای هزار (10 به توان 3) و مگا به معنی یک میلیون (10 به قدرت 6) است.

5 گیگاهرتز WIFI چیست؟

اکثریت قریب به اتفاق سیستم های WIFI در محدوده 2.4 گیگاهرتز کار می کنند ، اما با گذشت زمان برای جای دادن هرچه بیشتر دستگاه های بی سیم و سرعت اتصال سریع تر ، محدوده 5 گیگاهرتزی نیز برای این منظور ارائه شد.

هر دو در طیف باز کار می کنند ، این بدان معنی است که هر کسی در ساخت فناوری قادر به پخش در این محدوده آزاد است. طیف زیادی برای استفاده از خدمات خود مانند 3G ، 4G و غیره به شرکتهای مخابراتی فروخته شده است. پخش در این فرکانسها بدون مجوز غیرقانونی است ، بنابراین این طیف باز برای آن اختصاص داده شده است. در واقع ، اگر شما سعی در پخش یا دریافت انتقال در محدوده 395 مگاهرتز داشته باشید ، می توانید دچار مشکلات زیادی شوید زیرا این قسمت از طیف مختص TETRA است که توسط سرویس های اورژانس استفاده می شود.

مشاهده خواهید کرد که برخی از روترها با نام تجاری “دو باند” یا “Tri-band” شناخته می شوند ، این به شما اطلاع می دهد که روتر در هر دو دامنه فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز کار می کند.

اکثر روترهای باند دوگانه دو اتصال وای فای جداگانه را برای ورود به سیستم پخش می کنند.

5 گیگاهرتز دارای مزایایی نسبت به 2.4 گیگاهرتز است به این معنا که می تواند سرعت اتصال سریع تری را فراهم کند. این بدان دلیل است که فرکانس های بالاتر می توانند داده های بیشتری را حمل کنند.

نقطه ضعف وای فای 5 گیگاهرتزی این است که در فرکانس بالاتر ، از اجسام و دیوارها به خوبی عبور نمی کند ، به این معنی که برای کل خانه در ملک شما ایده آل نیست. هرچند برای WIFI کوتاه برد بهتر است.

5G چیست؟

اگر با 3G ، 4G آشنایی داشته باشید ، می دانید که “G” به معنای نسل است. به عنوان مثال 3G از فرکانس های 900 مگاهرتز و 2100 مگاهرتز در انگلیس و 4G از 800 مگاهرتز ، 1800 مگاهرتز و 2600 مگاهرتز استفاده می کنند که 800 مگاهرتز آن دامنه فرکانسی است که قبلاً برای خدمات تلویزیون های زمینی استفاده می شد.

هنوز هم تا به امروز تداخل 4G می تواند باعث از بین رفتن سیگنال تلویزیون و پیکسل شود.

3G ، 4G و 5G همه استانداردهای مخابراتی بی سیم هستند که با گذشت زمان در سرعت و عملکرد پیشرفت می کنند. به عنوان مثال ، 3G ابتدا داده تلفن همراه را وارد می کند اما سرعت آن کمتر از 4G است. 5G بهبودهای بیشتری را در این مورد ارائه می دهد و همچنین از ارتباطات دستگاه به دستگاه پشتیبانی می کند.

گفته می شود که 5G چارچوبی را برای اتومبیل های بدون راننده و اینترنت اشیا فراهم می کند که موارد روزمره مانند یخچال فریزر ، توستر ، ماشین لباسشویی و غیره را به اینترنت متصل می کند.

 

آیا 5G از 5 گیگاهرتز استفاده می کند؟

من حدس می زنم این به نحوه تعریف 5G بستگی دارد ، چندین نظر در مورد سرویس در مورد وجود دارد. اگر 5G را کاملاً به عنوان چیزی تعریف می کنید که می توانید تلفن 5G خود را به آن متصل کنید ، خیر. (حداقل این چیزی است که فکر می کنم) اگر 5G را تعریف می کنید که چه فناوری از آن پشتیبانی می کند ، به عنوان مثال اینترنت اشیا (IoT) ، پاسخ مثبت است. زیرا در آن از تمام فرکانس ها استفاده خواهد کرد.

5G از حجم عظیمی از فرکانس ها استفاده می کند ، اساساً هر چیزی که 600 مگاهرتز باشد.

اولین تلفن های 5G از 3.4 گیگاهرتز استفاده خواهند کرد ، اما 2.3 گیگاهرتز نیز اخیراً به حراج گذاشته شده است.

در زمان نوشتن این مقاله ، ترخیص 700 مگاهرتزی از خدمات تلویزیون دیجیتال در حال انجام است که قطعاً برای 5G استفاده می شود ، که به دلیل توانایی دریافت سیگنال در داخل ساختمان “لایه پوشش” نامیده می شود.

این احتمال وجود دارد که شاهد تداخل 5G در سیگنالهای تلویزیونی در محدوده 700 مگاهرتز باشیم مانند تداخل 4G در محدوده 800 مگاهرتز. در واقع بسیاری از آنتن های هوایی جدید وارد بازار می شوند که این فرکانس ها را رد می کنند. بحث واقعی با 5G فناوری موج mm است که از آن استفاده خواهد شد که در ابتدا 24.25-27.5Ghz خواهد بود. این از سرعت اتصال بسیار سریع پشتیبانی می کند اما همچنین مسافت زیادی را طی نخواهد کرد.

این بدان معنی است که فرستنده ها باید از هر چند صد متر یا بیشتر ، اغلب در خیابان نصب شوند.

5G Gateways / روترهای قابل حمل می توانند از وای فای 5 گیگاهرتزی استفاده کنند

حتی برخی از دروازه های 5G و روترهای قابل حمل می توانند از وای فای 5 گیگاهرتز برای اتصال به شما استفاده کنند.

ممکن است شما با روترهای قابل حمل 3G / 4G که قابل حمل و اتصال به شبکه ارتباطات از راه دور هستند آشنا باشید. سپس این یک شبکه WIFI برای شما فراهم می کند که می توانید دستگاه های بی سیم خود را که در فرکانس های WIFI (2.4 گیگاهرتز ، 5 گیگاهرتز) کار می کنند متصل کنید.

بسیاری از تلفن های همراه / تبلت ها نیز دارای این امکان هستند که در آن تلفن می تواند به عنوان نقطه اتصال همراه ایجاد شود hot spot و سایر دستگاه های بی سیم می توانند به آن متصل شوند و از داده های آن دستگاه استفاده کنند.

 

پهنای باند و کمک هزینه داده

اگر در مورد WIFI 5G یا 5Ghz سوالی دارید ، لطفاً آنها را در بخش نظرات وبلاگ در زیر ارسال کنید و من تمام تلاش خود را می کنم تا به شما پاسخ دهم.

جالب است که بدانید پهنای باند نیز در هرتز اندازه گیری می شود ، بنابراین ممکن است کسی بگوید “5 گیگاهرتز” و لزوماً به یک فرکانس اشاره نکند. همچنین ، مقدار کاملاً یکسانی از داده های استفاده شده یا مقدار مجاز شما به طور معمول در گیگابایت اندازه گیری نمی شود ، بنابراین می توانید اصطلاح 5 گیگابایتی را نیز ببینید.

درمورد 5G و 5Ghz سوالات دارید؟ لطفا در بخش نظرات وبلاگ…

 

منبع : smartaeria

پست های بیشتر :

اپل ویژن پرو

بررسی اپل ویژن پرو

اپل ویژن پرو، به‌عنوان یک نوآوری بی‌نظیر در عرصه واقعیت ترکیبی، مرزهای تجربه دیجیتالی را به چالش کشیده است. این

مودم همراه 4G نزتک مدل 99DX

چیپ پردازنده قدرتمند MediaTek پشتیبانی از اپراتورهای همراه اول، رایتل، ایرانسل و شاتل 4 آنتن خارجی برای بالاترین قدرت آنتن‌دهی نمایشگر LCD نسبتا بزرگ، رنگی و باکیفیت ظرفیت باطری 3000 میلی‌آمپر ساعت دارای شارژر مخصوص برای اتصال مستقیم به برق شهری

برای اطلاع از قیمت وارد شوید

مودم همراه 4G نزتک مدل 77C

پشتیبانی از شبکه های (LTE 3G-4G) پشتیبانی از اپراتورهای همراه اول، رایتل، ایرانسل و شاتل قابلیت اتصال 10 کاربر به صورت همزمان ارسال و دریافت پیام کوتاه پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 32 گیگابایت همراه با تبدیل سیم کارت برای اطلاع از قیمت وارد شوید

مودم همراه 4G نزتک مدل 99B

دارای چیپ پردازنده قدرتمند MediaTek پشتیبانی از اپراتورهای همراه اول، رایتل، ایرانسل و شاتل امکان استفاده از دستگاه به عنوان Power Bank ظرفیت باطری 6000 میلی‌آمپر ساعت برای خرید و اطلاع از قیمت وارد شوید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.