قطعی برق و وسائل الکترونیکی در سال 2022 !

قطعی برق

قطعی برق یکی از مشکلاتی است که ممکن است با آن مواجه شوید. با توجه به استفاده ی همه ی ما از وسائل الکترونیکی و وابستگی ما به اینگونه وسائل ، دو سوال مطرح می شود.

 

1- چطور از خراب شدن وسائل الکترونیکی جلوگیری کنیم ؟

2- چطور می توانیم بدون برق شهری از دستگاه های مختلف الکترونیکی استفاده کنیم ؟

 

در این جا به موضوع مهم قطعی برق و مشکلات پیش آمده در این رابطه و نهایتا ارائه راهکارهای مرتبط به صورت عمده پرداخت می شود.

قطعی برق در وسائل الکترونیکی

سعی می کنیم اطلاعات تکمیلی تری را برای شما قرار دهیم تا بتوانید بر این چالش نیز غلبه کنید.

1- راه های جلوگیری از خرابی وسائل الکترونیکی در برابر نوسانات برقی :

با توجه به افزایش قیمت ها ، نگهداری صحیح از وسائل الکترونیکی به کاری گریزناپذیر تبدیل شده است و جایگزین کردن این وسائل می تواند هزینه های هنگفتی را برای ما به وجود بیاورد.

علل عمده ی نواسانات برقی شامل : رعد و برق، الکتریسیته ساکن، خیس شدن مسیرهای سیم‌کشی بر اثر بارش باران، استفاده از دستگاه‌های پرمصرف، استفاده از دستگاه‌های دارای ولتاژ القایی بالا، دستگاه‌های معیوب با میزان مصرف برق متغیر و …

1- استفاده از برق گیر 

برق گیرها در نمونه های مختلفی موجود می باشند. کار اصلی آن ها گرفتن قدرت رعدوبرق و صاعقه و جلوگیری از صدمات ناشی از آن ها است.  برق‌گیرها نسبت به سایر وسایل حفاظتی بهترین حفاظت را انجام می‌دهند و بیشترین مقدار حذف امواج گذرا را فراهم می‌کنند.  برای اطلاعات بیشتر درمورد برق گیر لطفا به این جا مراجعه کنید.

2- محافظ برق 

این گزینه در بین مردم بسیار رایج بوده و کمک زیادی برای جلوگیری از سوختن و آسیب رسیدن به وسائل الکترونیکی می کند. این دستگاه ها مجهز به فیوز بوده و در زمانی که اختلال برقی به وجود بیاید ، می تواند جلوی ضرر و زیان های احتمالی به شما را بگیرد.

در این زمینه مشکلی که وجود دارد این است که باید برای هر وسیله ی برقی یک عدد محافظ جداگانه تهیه کرد که این کار برای دستگاه هایی مثل لامپ و … محال است و از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

پس راه حل چیست ؟ 

راه حل این است که یک محافظ قوی بعد از کنتور برق نصب شود که نوسانات کل دستگاه های منزل را کنترل کند. قبل از این کار باید ولتاژ و آمپر وسائل الکترونیکی درون منزل را حتما چک کنید تا با توجه به آن محافظ با همان قدرت را خریداری نمایید.

یافتن دلایل نوسانات 

شما حتما باید با یک تکنسین برق مشورت کنید و درصورت لزوم کلیه کابل کشی ها ، کنتور ، برق فیوز و سایر ارتباطات برقی ساختمان خود را موشکافانه آزمایش کنید تا متوجه اختلالات به وجود آمده شوید. چون شاید یک اختلال کوچک وجود دارد که باعث آسیب زدن به کلیه شبکه برق رسانی شما می شود.

قطعی برق سراسری 

در ایران و برخی نقاط دنیا ، شاهد قطعی برق به صورت سراسری و به صورت پیک بندی شده هستیم. از آنجا که معمولا این پیک ها قابل پیشبینی هستند ،درصورتی که واقعا طبق زمانبندی قطعی به وجود بیاید، راه های جلوگیری از مشکلات آتی راحت تر خواهد بود.

برای اطلاع از جدول زمانبندی قطعی برق در شهر تهران می توانید به سایت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ مراجعه فرمایید. همچنین میتوانید به سایت شرکت توزیع برق فارس هم مراجعه فرمایید. 

اما قطعی برق ، گاهی اوقات طبق برنامه پیش نمی رود و شما همیشه باید برای سیستم برقی خود طوری برنامه ریزی کنید تا حتی در زمان قطعی نیز به سلامت و بدون هیچ گونه مشکلی به کار خود ادامه دهید.

روشن کردن دستگاه های برقی در زمان قطعی برق 

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که نیاز به استفاده از خدمات کامپیوتری و اینترنت ثابت پرسرعت (چه ثابت ADSL ، چه سیم کارت خور) در هر ساعتی دارید ، یا دوست دارید برنامه زنده تلویزیونی را راس ساعت خاص خود ببنید و قطعی برق باعث به هم ریختگی برنامه های شما شده و اعصابتان را خورد کرده است، یا این که شاغل هستید و بخاطر قطعی برق دستگاه پوز ثابت شما از کار افتاده و حتی نمی توانید تراکنشی انجام دهید، به شما پیشنهاد می کنیم از دستگاه های منبع تغذیه ی جانبی استفاده کنید.

در این جا به شما چند روش پیشنهاد می کنیم که در زمان قطعی برق عصای جادویی دست شما خواهند بود و دیگر دغدغه ی قطعی برای شما به حداقل ممکن می رسد.

1- پاوربانک ویژه ی پنزا (تامین دستگاه های 12 ولت از جمله مودم و کارتخوان ثابت)  : 

جدیدترین محصول ما پاوربانکی است که با تبدیل برق به 12ولت دستگاه شما را زنده نگه می دارد. این پاوربانک آن قدر کوچک است که شما می توانید همه جا آن را به همراه داشته باشید. البته می توانید آن را به راحتی پشت دستگاه کارتخوان یا مودم خود وصل کنید و دوباره تجربه ی لذت بخش وای فای داشتن را بچشید.

2- پاورباکس ویژه ی پنزا (تامین برق دستگاه های تلویزیون ، کامپیوتر ، لپ تاپ و …)

اگر به دنبال دستگاهی هستید که بتواند تلویزیون شما را در زمانی که همه بدون برقند روشن نگه دارد، یا این که باتری لپ تاپ خود را در زمان بی برقی فول شارژ کند، قطعا این دستگاه برای شما معجزه می کند. ما به شما پیشنهاد خرید این دستگاه را می دهیم.

چون واقعا ارزش خرید کردن را دارد.

 

پست های بیشتر :

مودم همراه 4G نزتک مدل 99DX

چیپ پردازنده قدرتمند MediaTek پشتیبانی از اپراتورهای همراه اول، رایتل، ایرانسل و شاتل 4 آنتن خارجی برای بالاترین قدرت آنتن‌دهی نمایشگر LCD نسبتا بزرگ، رنگی و باکیفیت ظرفیت باطری 3000 میلی‌آمپر ساعت دارای شارژر مخصوص برای اتصال مستقیم به برق شهری

برای اطلاع از قیمت وارد شوید

مودم همراه 4G نزتک مدل 77C

پشتیبانی از شبکه های (LTE 3G-4G) پشتیبانی از اپراتورهای همراه اول، رایتل، ایرانسل و شاتل قابلیت اتصال 10 کاربر به صورت همزمان ارسال و دریافت پیام کوتاه پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 32 گیگابایت همراه با تبدیل سیم کارت برای اطلاع از قیمت وارد شوید

مودم همراه 4G نزتک مدل 99B

دارای چیپ پردازنده قدرتمند MediaTek پشتیبانی از اپراتورهای همراه اول، رایتل، ایرانسل و شاتل امکان استفاده از دستگاه به عنوان Power Bank ظرفیت باطری 6000 میلی‌آمپر ساعت برای خرید و اطلاع از قیمت وارد شوید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.